Istoric

Începuturile aviaţiei civile la Cluj-Napoca datează în urmă cu 83 de ani, în 1932, când de pe aerodromul militar Someşeni au început să fie operate curse destinate transportului de pasageri. După o perioadă de înflorire în anii interbelici, aeroportul din Cluj a fost distrus la sfârşitul celui de-al doilea război mondial, în anul 1944. Reconstruit ulterior, dezvoltat în etape succesive, aeroportul clujean este astăzi un vector important în dezvoltarea economică a regiunii.

 

1 aprilie 1932

1 aprilie 1932

Este înființat Aeroportul Civil din Cluj.

1 mai 1933

1 mai 1933

Se deschide linia aeriană Bucureşti - Cluj, linie deservită de către L.A.R.E.S. (Liniile Aeriene Române de Stat) cu avioane Junkers 13, cu capacitate de 5 locuri.

11 septembrie 1933

11 septembrie 1933

Aeroportul Cluj a fost declarat Aeroport Vamal Internaţional, prin deschiderea primei linii internaţionale pe direcţia Praga-Cluj-Bucureşti.

15 noiembrie 1935

15 noiembrie 1935

Se deschid noi rute: Moscova - Cluj - Praga, Cluj - Satu Mare; Cernăuţi - Cluj - Arad - Cluj - Cernăuţi.

31 august 1938

31 august 1938

Are loc concursul "Micii Înţelegeri", concurs la care a asistat şi col. Charles Lindbergh (primul pilot care a traversat Oceanul Atlantic cu avionul.)

1939

1939

Se dă în exploatare noul Aeroport, Aeroportul Cluj - Someşeni.

1940-1944

1940-1944

În timpul celui de-al doilea război mondial, aeroportul din Cluj devine cel mai important aeroport militar din Transilvania. Este distrus în urma bombardamentelor, în septembrie 1944.

1948-1959

1948-1959

Activitatea aeroportului este reluată prin operarea de către Compania T.A.R.S.(Transporturile Aeriene Româno-Sovietice) a unor curse aeriene de la Cluj-Napoca, spre toate centrele importante ale ţării. Activitatea s-a desfăşurat într-o clădire care ţinea loc de aerogară, de spaţii administrative şi tehnice.

1960

1960

Începe o primă fază de modernizare a aeroportului.

1964-1965

1964-1965

Încep lucrările la pista de decolare - aterizare, betonată 1850 m x 45 m, platforma betonată 101 m x 80 m, la breteaua de legătură, la instalaţii şi la echipamentul de radionavigaţie, precum şi la clădirile şi amplasamentele necesare acestora.

1970

1970

Aeroportul Cluj devine operaţional şi echipat cu toate dotările necesare unei funcţionări în deplină siguranţă.