Date generale aeroportuare

Caracteristici tehnico-operaționale

Pista de decolare - aterizare:

  • Suprafață din beton
  • Lungime: 2040 m; lățime: 45 m(beton) cu 2 acostamente (beton) de 7,5 m 
  • Rezistență: 114 / R / B / W / T
  • Sistem de balizaj luminos, CATEGORIA 2
  • Terminale de pasageri sosiri și plecări cu capacitate de procesare de 750 pasageri/oră de vârf
  • Platforme de ȋmbarcare-debarcare având capacitatea de 11 locuri de parcare pentru aeronave de tipul: Airbus A321, Airbus A320, Boeing 738, Boeing 737, Embraer 195, ATR 72

Facilități companii

  • Control trafic aerian
  • Briefing
  • Sistem de iluminare a pistei
  • Suprafețe de mișcare (pistă și platformă)
  • Servicii handling
  • Alimentare cu combustibil
  • Sisteme informatice și de telecomunicații
  • Dotări ale terminalelor:
        Ghișee de check-in
        Sistem de procesare a bagajelor
        Birouri
  • Protecție împotriva incendiilor
  • Servicii medicale

Facilități cargo și de handling

  • electrocare, multicare, remorci.
  • bandă de bagaje autopropulsată.
  • Scări autopropulsate si scări tractabile pentru ȋmbarcarea/debarcarea pasagerilor, autobuze si microbuze destinate transportului pasagerilor sau echipajelor la/de la aeronavă, grupuri electrogene de 115V si 28,5V, air starter, autovidanje, autoalimentatoare cu apă potabilă, motostivuitoare, mijloace de tractare/push-back aeronave, vehicul pentru transportul PMR (Persoane cu Mobilitate Redusă), mijloace destinate pentru operațiuni de degivrare/antigivrare aeronave.

Program de operare

H 24

Asistența contra incendiilor

  • Este asigurată categoria 7 de luptă ȋmpotriva incendiilor, categoria 8 fiind disponibilă la cerere. Sistemul de luptă ȋmpotriva incendiilor este format din mijloace proprii de interventie si din agenti de salvare și stingere a incendiilor.

Tipuri de carburanți și lubrifianți pentru aeronave

Kerosen TH (JETA I)

Servicii de handling

Serviciile de handling la sol cuprind toate activitățile de aviație la sol efectuate în aeroporturi pentru companii aeriene individuale și dețin o funcție cheie în sectorul aviatic. Serviciile de handling la sol includ următoarele 11 categorii de servicii:

 

  • administrare și supraveghere la sol;
  • handlingul pasagerilor;
  • handlingul bagajelor;
  • handlingul mărfurilor și poștei;
  • handling de rampă;
  • serviciile aeronavei;
  • handlingul combustibilului și lubrifianților;
  • întreținerea aeronavei;
  • operațiuni de zbor și administrarea echipajului;
  • transportul la sol;
  • servicii de catering.


Furnizarea eficientă a serviciilor de handling la sol este importantă pentru aeroporturi, companii aeriene și pasageri și este esențială pentru utilizarea eficientă a infrastructurii transportului aerian și performanța sistemului aviatic în general.

În prezent, Aeroportul Internaţional „Avram Iancu” Cluj oferă o parte din aceste servicii companiilor aeriene care operează pe aeroportul clujean.