Informații apel unic de urgență 112

112 numărul unic pentru apeluri de urgență în Europa

 

112 este numărul unic pentru apeluri de urgenţă pentru toate statele Uniunii Europene, la care se răspunde în mai multe limbi de circulaţie internaţională, apelabil gratuit de la terminalele conectate în reţelele de telefonie fixă, mobilă sau alte sisteme, urmând ca pentru început acesta să fie introdus în paralel cu cele deja existente.

Veţi intra astfel în contact cu serviciile de urgenţă - poliţie, ambulanţă, pompieri. Pe lângă 112, sunt valabile şi numerele naţionale de urgenţă. Numărul unic european (112) este însă singurul pe care îl puteţi utiliza pentru a accesa serviciile de urgenţă în toate ţările din UE.

 

Statele membre ale Uniunii Europene

Austria, Belgia , Bulgaria, Croația, Cipru, Cehia, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Marea Britanie, Olanda , Polonia, România, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Ungaria.

112 este folosit şi de ţări din afara UE, cum ar fi Elveţia şi Africa de Sud.

 

Ghidul apelantului la 112:

  • Locul de unde sunați ar trebui să fie aproape de locul incidentului și ar trebui să vă permită să vorbiți cu ușurință operatorului (fără întreruperi);
  • Dacă este posibil, un apel la "112" ar trebui să fie făcut de către o persoană situată direct la fața locului sau de către un martor al incidentului respectiv;
  • Dupa formarea "112", așteptați cu răbdare răspunsurile operatorului, nu închideți apelul (apelul este gratuit, astfel nu generează niciun cost pentru apelant);
  • Descrie pe scurt incidentul sau situația la care ați asistat, astfel încât operatorul centrului urgență să poată anunța cât mai repede serviciile competente;
  • Dă locație curentă / adresa de unde a avut loc incidentul sau situația; dacă este posibil, descrie cel mai rapid drum de acces către locul incidentului;
  • Urmați ordinele / instrucțiunile operatorului;
  • Nu închideți până în momentul în care operatorul vă spune în mod explicit să faceți acest lucru, ca urmare a necesității de a furniza cele mai importante informații despre incident;
  • În cazul în care situația se schimbă brusc sau se înrăutățește, informează imediat "112" operator;
  • Încearcați să nu folosiți telefonul de pe care ați sunat la 112, astfel încât operatorul să vă poată contacta din nou pentru a verifica informațiile sau pentru ca dumneavoastră să furnizați alte informații suplimentare.

 

La ce te poți aștepta în momentul apelării  "112"?

Apelul va fi transferat la cel mai apropiat centru de urgență  sau către serviciile relevante (politie, pompieri, etc) competente pentru localizarea apelantului.

Vă rugăm să rețineți că mai multe persoane pot apela la numărul "112" de urgență, în același timp, pentru raportarea aceluiași incident. Să tratați cu calm situația în care operatorul pentru a evita blocarea liniei și repetarea acelorași informații cu privire la incident, va termina  conversația repede.